"Fikri Hür, Vicdanı Hür, İrfanı Hür Eğitim Çalışanlarının Adresi"

Ana SayfaGüncelTeknik Eğitim Fakültesi Mezunu Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Atama ve Görev Alanlarına İlişkin...

Teknik Eğitim Fakültesi Mezunu Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Atama ve Görev Alanlarına İlişkin Mağduriyetlerin Giderilmesi İçin Bakanlıktan Talepte Bulunduk

Teknik Eğitim Fakültesi Mezunu Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Atama ve Görev Alanlarına İlişkin Mağduriyetin Giderilmesi için Milli Eğitim Bakanlığından talepte bulunduk.

   Bilindiği üzere Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın 12.03.2025 tarihli ve 1 sayılı Kararı ile 20.02.2014 tarihli ve 9 sayılı kararda değişiklik yapılmış, bu değişiklik 2025-2809 sayılı Tebliğler Dergisi’nde yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Söz konusu değişiklikle birlikte: “Bilişim Teknolojileri” öğretmenlik alanı, yalnızca Mesleki ve Teknik Eğitim Kurumlarında görev yapacak şekilde sınırlandırılmış, İlköğretim ve Genel Ortaöğretim kurumlarında ise yeni oluşturulan “Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri” alanı esas alınarak öğretmen atamaları düzenlenmiştir.

        Bu düzenleme öncesinde, Teknik Eğitim Fakültelerinin ilgili bölümlerinden mezun olan öğretmenler; ilköğretim, genel ortaöğretim, mesleki ve teknik eğitim ve yaygın eğitim kurumlarının tamamına atanabilmekteydi. Ayrıca, “Bilişim Teknolojileri” mezunları, İlköğretim Kurumlarında okutulan zorunlu “Bilişim Teknolojileri ve Yazılım” dersi ile Ortaöğretim Kurumlarında okutulan “Bilgisayar Bilimi” derslerini okutma hakkına sahipti. Ancak yapılan son değişiklikle birlikte, kadroları İlköğretim ve Genel Ortaöğretim kurumlarında bulunan Teknik Eğitim Fakültesi mezunu Bilişim Teknolojileri öğretmenleri, mevcut görev yaptıkları okullarda norm fazlası öğretmen durumuna düşmüş ve ciddi mağduriyetler yaşamaya başlamışlardır.

Bu düzenlemeye bağlı olarak ortaya çıkan olumsuzluklar aşağıda detaylandırılmıştır:

1. Norm Fazlası Öğretmen Durumuna Düşme:

İlköğretim ve Genel Ortaöğretim kurumlarında okutulan ders yükü yeni “Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri” alanına tanımlandığı için, hâlihazırda bu kurumlarda görev yapan Teknik Eğitim Fakültesi mezunları norm fazlası ilan edilmekte ve bu durum, öğretmenlerin hak kaybına neden olmaktadır.

2. Kamu Zararı ve İstihdam Sorunu:

Norm fazlası sayılan öğretmenlerin başka kurumlara atanması sürecinde kamu zararı oluşacak; ayrıca mesleki ve teknik kurumlarda bilişim teknolojileri alan öğretmeni ihtiyacının düşük olması nedeniyle bu öğretmenlerin atamaları yapılamayacak ve mağduriyetler daha da derinleşecektir.

3. İstihdam Alanlarının Daralması:

Teknik Eğitim Fakültesi mezunlarının çalışabileceği okul türlerinin daraltılması, ilgili öğretmenlerin istihdam alanlarını önemli ölçüde kısıtlamaktadır. Bu da öğretmenlerin mesleki kariyerlerine ciddi zarar verecektir.

4. Geçmişte Yaşanan Mağduriyetin Tekrarı:

Söz konusu öğretmenlerin büyük bir kısmı, 1996-2000 yılları arasında Meslek Liselerinde eğitim görmüş ve 28 Şubat sürecinde uygulanan “katsayı adaletsizliği” nedeniyle zaten mağduriyet yaşamış kişilerdir. Bu yeni uygulama ile bu öğretmenlerin ikinci kez hak kaybına uğraması sosyal adalet ve hakkaniyet ilkelerine aykırıdır.

5. Kazanılmış Hakların İhlali:

Düzenleme öncesinde kazanılmış haklar çerçevesinde ilköğretim ve genel ortaöğretim kurumlarında ders okutabilen öğretmenlerin bu haklarının bir idari işlemle ortadan kaldırılması, hukuki güvenlik ve kazanılmış hak ilkelerine aykırı bir durum teşkil etmektedir. Bu gerekçeler göz önünde bulundurularak Teknik Eğitim Fakültesi mezunu Bilişim Teknolojileri öğretmenlerinin, mevcut görev yaptıkları İlköğretim ve Genel Ortaöğretim kurumlarında ders okutmaya devam etmeleri için gerekli idari düzenlemelerin yapılması, norm kadro hesaplamalarının buna göre güncellenmesi, bu öğretmenlerimizin haklarının korunarak herhangi bir hak kaybına uğramalarının önlenmesi, yeni düzenlemeler yapılırken geçmiş mağduriyetler de dikkate alınarak adaletin sağlanması için ivedilikle gerekli düzenlemelerin yapılması ve yapılacak çalışmalar hakkında 4982 sayılı Bilgi Edinme Kanunu çerçevesinde tarafımıza bilgi verilmesini talep ediyoruz.