"Fikri Hür, Vicdanı Hür, İrfanı Hür Eğitim Çalışanlarının Adresi"

Ana SayfaGüncelMaarif Modeli Eğitici Eğitiminin Uzaktan Eğitim Yoluyla Yapılmasını Bakanlıktan Talep Ettik

Maarif Modeli Eğitici Eğitiminin Uzaktan Eğitim Yoluyla Yapılmasını Bakanlıktan Talep Ettik

Maarif Modeli Eğitici Eğitiminin uzaktan eğitim yoluyla yapılmasını bakanlıktan talep ettik. İlgili yazımız;

Bilindiği üzere, 2024-2025 eğitim öğretim yılında uygulanmaya başlanan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında çeşitli branşlarda görev yapan öğretmenlerimize yönelik “Eğitici Eğitimi” planlanmıştır. Ancak bu eğitimlerin, hizmet içi eğitimin temel ilkeleriyle örtüşmeyen bir biçimde, yaz tatili dönemine denk gelecek şekilde ve büyük ölçüde şifahen bilgilendirmelerle yürütülmesi, sahada ciddi rahatsızlık yaratmıştır. Öğretmenlerin yaz tatili sürecine girmesiyle birlikte aileleriyle planladıkları tatil programları, yurt dışı çıkışları veya bireysel dinlenme süreçleri dikkate alınmadan yapılan bu çağrılar, birçok eğitimcinin mağduriyet yaşamasına neden olmuştur.

           Tarafımıza ulaşan bilgiler doğrultusunda; öğretmenlerin bir kısmı eğitici eğitime ilişkin görevlendirmeler hakkında sadece sözlü olarak bilgilendirilmiş, herhangi bir yazılı tebliğde bulunulmadan kısa süre içinde eğitimlere katılım talep edilmiştir. Eğitim tarihleri, yerleri ve süresi birçok öğretmenin özel planlamaları ile çakışmakta; tatil dönemi olması nedeniyle çocuklarını bırakacak yer bulamayan ya da rezervasyonlarını iptal etmek zorunda kalan öğretmenler açısından telafisi güç mağduriyetler doğmaktadır. Eğitimlerin yaz tatilinin ortasında, yüksek sıcaklıklar altında, yıl boyunca yoğun çalışan öğretmenlerin dinlenme hakkını ihlal edecek şekilde planlanması, mesleki motivasyon üzerinde de olumsuz etki bırakmaktadır.           Bu bağlamda, eğitici eğitimlerin uzaktan eğitim yoluyla, Bakanlığınızın güçlü dijital altyapısı olan Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA) üzerinden gerçekleştirilmesine ilişkin gerekli düzenlemelerin ivedilikle yapılması, uygulamada yaşanan aksaklıkların giderilmesi ve bundan sonraki eğitim süreçlerinde gönüllülük ilkesinin gözetilerek planlamaların öğretmenlerin izin haklarıyla çelişmeyecek biçimde yürütülmesini talep ediyoruz.