Giresun İdare Mahkemesi, 2025 yılı Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Proje Okullarına Öğretmen Atama ve Yönetici Görevlendirme Takvimi kapsamında yaptığı başvurusu hukuka aykırı şekilde reddedilen üyemiz hakkında önemli bir karar verdi. Mahkeme, üyemizin tercih başvurusunun reddine ilişkin işlemin gerekçesiz, objektif kriterlerden uzak ve kariyer–liyakat ilkelerine aykırı şekilde tesis edildiğini tespit ederek işlemin iptaline hükmetti.
Giresun ili Görele ilçesinde Şehit Teğmen Furkan Yayla Anadolu İmam Hatip Lisesinde görev yapan üyemiz, proje okullarına atanmak üzere yaptığı başvuruda hiçbir somut gerekçe gösterilmeden değerlendirme dışı bırakılmıştı. Millî Eğitim Bakanlığının işleminde, üyemizin neden atanmadığına ilişkin objektif hiçbir ölçüt sunulmamış, değerlendirme süreci tamamen takdir yetkisine dayandırılmıştı.
Mahkeme incelemesinde; proje okullarına atanmalarda idarenin takdir yetkisinin sınırsız ve mutlak olmadığı, bu yetkinin kamu yararı, kariyer ve liyakat ilkeleri doğrultusunda somut, nesnel ve denetlenebilir kriterlerle kullanılmak zorunda olduğu vurgulandı. Üyemizin başvurusunun reddedildiği işlemde bu kriterlerin hiçbirinin ortaya konulmadığı, gerekçelerin soyut kaldığı ve objektif değerlendirme yapılmadığı tespit edildi.
Kararda, idarenin hangi objektif kriterler üzerinden değerlendirme yaptığını açıklayamadığı, üyemiz hakkında tesis edilen işlemin hem hukuka hem de hizmet gereklerine aykırı olduğu belirtildi. Bu nedenle dava konusu atama talebi reddi işlemi iptal edildi.
Mahkeme ayrıca, üyemizin proje okullarına atanma talebinin, idarece belirlenecek somut ve objektif kriterler çerçevesinde yeniden değerlendirilmesi gerektiğini vurguladı.
Karar gereği, üyemizin başvurusu yeniden ve hukuka uygun şekilde ele alınacaktır.





