"Fikri Hür, Vicdanı Hür, İrfanı Hür Eğitim Çalışanlarının Adresi"

Ana SayfaGüncelÇOKLU YABANCI DİL EĞİTİM MODELİ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLARIN ÇÖZÜLMESİ İÇİN GEREKLİ DÜZENLEMELERİN...

ÇOKLU YABANCI DİL EĞİTİM MODELİ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLARIN ÇÖZÜLMESİ İÇİN GEREKLİ DÜZENLEMELERİN HAYATA GEÇİRİLMESİNİ MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞINDAN TALEP ETTİK

Çoklu Yabancı Dil Eğitim Modeli Uygulamasında karşılaşılan sorunların çözülmesi için gerekli düzenlemelerin hayata geçirilmesini Millî Eğitim Bakanlığından talep ettik. İlgili yazımız;

Bilindiği üzere, Çoklu Yabancı Dil Eğitim Modeli 2023-2024 eğitim-öğretim yılında 32 okulda pilot uygulama olarak başlatılmış, sonraki süreçte kapsamı genişletilmiştir. Bu modelin temel amacı; öğrencilerimizin erken yaşlardan itibaren yabancı dil becerilerini geliştirmek, ülkemizin yabancı dil öğretiminde kaliteyi artırmasına katkıda bulunmaktır.

         Ancak uygulamanın başlamasıyla süreç içerisinde sahada bazı aksaklıklar yaşandığı gözlemlenmektedir. Bu aksaklıklar aşağıda sıralanmıştır:

1. Çoklu dil sınıflarının sayısının sistem üzerinden değil, okulun kayıt alanındaki talebe ve duruma göre belirlenmesi gerekmektedir.

2. Çoklu Dil Sınıfı uygulamasının kararının okul idarelerine bırakılmasıyla beraber uygulamaya dahil olmak istemeyen idarelerden ötürü kayıt alanlarındaki öğrencilere mağduriyet yaratmakta ve bu durum fırsat eşitliği ilkesini zedelemektedir.

3. Yönetmelik gereği 6 ve üzeri olan sınıflarda en fazla iki normal sınıf açılabilmektedir. Ancak normal sınıfa geçiş taleplerinin yoğunluğu sebebiyle bu sınıfların mevcutları 50-60 kişiye ulaşmakta, öğrenciler mağduriyet yaşamaktadır.

4. Normal 5. sınıfa geçiş talebinin yalnızca e-Devlet üzerinden alınması sorun yaratmaktadır. Pek çok veli bu işlemi zamanında yapamamakta, öğrencisinin gideceği sınıfı okul açıldığında öğrenmektedir. En azından Çoklu Dil sınıfı taleplerinin velilerden ayrıca alınması gerekmektedir.

5. E-Okul sisteminde ders saati belirleme sorunu bulunmaktadır. Bazı sınıflar 7 saat, bazıları ise 8 saat eğitim görmekte, planlama sorunları ortaya çıkmaktadır.

6. Çoklu Dil eğitimi gören öğrencilerimizin İngilizce ve Almanca ders kitapları zamanında kendilerine teslim edilememektedir.

         Yukarıda belirtilen hususlar uygulamanın sağlıklı biçimde yürütülmesini zorlaştırmaktadır. Bu nedenle söz konusu problemlerin giderilmesi için gerekli çalışmaların ivedilikle yapılması ve yapılacak çalışmalar hakkında 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu çerçevesinde tarafımıza bilgi verilmesi hususunda;

         Gereğini bilgilerinize arz ederiz.